Blog

Dit leerden wij van ons bezoek aan The Art Department

Naar het overzicht
Dit leerden wij van ons bezoek aan The Art Department

The Art Department, georganiseerd door We Are Playgrounds, is een samenkomst van artiesten, designers en visionairs die één passie delen: creativiteit. Op 18 en 19 april werd Het Klokgebouw in Eindhoven omgetoverd tot creatieve hub. Met lezingen van grote namen, een live-art area én een drink & draw area was het een speeltuin voor creatievelingen. Dus gingen collega’s Robin en Jelle, motion graphic designers bij LiveWall, op pad. In dit verslag nemen ze je mee door hun belangrijkste inzichten, welke inspiratie ze opdeden én wat ze meenemen in hun eigen werk. 

Op visionaire reis met Jama Jurabaev

Jama Jurabaev, concept artist, illustrator en matte painter uit Londen, vertelt over zijn reis door de wereld van concept art en film. In zijn portfolio vind je grote projecten zoals The Mandalorian, Ahsoka, Ready Player One en Jurassic World: Fallen Kingdom. Verrassend genoeg gebruikt hij Blender, de gratis 3D-software als belangrijkste tool voor zijn creaties in de concept art voor Ahsoka. “De reis doet er minder toe dan de bestemming”, luidt zijn credo. “Als artiesten moeten we tools gebruiken die aansluiten op onze stijl. Die ons verhaal overtuigend overbrengen. Het medium is daarbij ondergeschikt aan de boodschap.” 

Speelse storytelling met Form Play

Gebaseerd in het Verenigd Koninkrijk maakt het duo Form Play animaties en illustraties, geworteld in speelse storytelling. Hun aanpak brengen ze tot leven in ieder project, voor klanten óf juist voor hun 114k volgers op Instagram. Daarbij houden ze vooral vast aan hun toewijding aan play. “If there’s no play in it, then it’s not for us”, aldus de filosofie van Form Play. Die zorgt er niet alleen voor dat ze altijd trouw blijven aan hun kernwaarden, maar ook voor de oplevering van fantastische producties. Dus, play altijd in projecten brengen? Check! 

Het DNA van een stijl vinden met Jeffrey Thompson

Jeffrey Thompson, art director en visual development artist, staat bekend om zijn werk aan Gravity Falls, Spider-Man: Into the Spider-Verse, Rick & Morty en Teenage Mutant Ninja Turtles (TMNT). Hij spreekt over het vinden van het DNA van een stijl. Voor TMNT onderzocht hij wat ‘tiener’ voor hem betekende, door terug te blikken op zijn eigen jeugd. Het resultaat? Een 2D schetsboekstijl gemixt met 3D, die de TMNT-wereld compleet nieuw leven inblies. "Wanneer de industrie onzeker is, moet je zeker zijn van jezelf”, zegt Jeffrey. Een belangrijke visie voor creatives in een continu veranderende industrie.

Als afsluiter

Het belang van speels blijven, focussen op het einddoel en zeker van je zaak zijn in onzekere tijden: The Art Department gaf Robin en Jelle heel wat nieuwe inzichten. En dat kunnen we binnen LiveWall goed gebruiken! We houden ervan om met creativiteit anderen écht te raken. Klinkt dat als iets voor jou? Op dit moment hebben we een aantal vacatures voor creatievelingen open staan. Neem een kijkje, en neem contact met ons op. Wie weet ga je volgend jaar met Robin en Jelle mee op pad. 👀

Meer weten Neem contact op

Sluiten
Je naam
Je dient je naam in te vullen
Email
Je dient een geldig e-emailadres in te vullen
Bedrijfsnaam
Bericht
Je dient een bericht in te vullen

Bedankt voor je bericht 💪

We hebben je bericht ontvangen. We zetten ons schap om je vraag zo snel mogelijk te beantwoorden.
LiveWall is je digitale bureau. Met een team van content ontwikkelaars, designers, app developers, webdevelopers en webdesigners maken we high end digitale producten.